• ساعت : ۱۱:۱۵
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۹/۰۲ 
نشست مطبوعاتی اولین كنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت ایران
این کنفراس 22 لغایت 24 آذرماه سال جاری در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار خواهد شد.

نشست مطبوعاتی اولین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت ایران در تاریخ دوشنبه 30 آبان ماه با حضور آقای دکتر زیدی‌فرد (معاون امور مهندسی و پژوهش و فناوری وزیر نفت)، آقای دکتر مطهری (مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران)، آقای دکتر کفایتی (رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت)، آقای دکتر کلانتری (رئیس پژوهشگاه صنعت نفت)، آقای دکتر چهاردولی (مدیرکل امور پژوهش وزارت نفت) و آقای دکتر صفارزاده (دبیر اجرایی کنفرانس و رئیس دانشکده نفت محمودآباد) برگزار گردید.

در ابتدای این نشست آقای دکتر زیدی‌فرد، معاون امور مهندسی و پژوهش و فناوری وزیر نفت ضمن اشاره به اقدامات وزارت نفت در حوزه دانش‌بنیان نسبت به برگزاری این کنفراس در راستای تحقق اهداف کلان صنعت نفت اشاره نمودند. آقای زیدی‌فرد افزودند: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از ۱۵۰ شرکت در سال گذشته به ۵۵۰ شرکت در سال جاری رسیده که رشدی ۳ برابری را نشان می‌دهد.

وی در این خصوص تاکید کرد: تمامی تلاش ما این است که برنامه‌ای برای استمرار این رویداد در سال‌های آتی داشته باشیم تا با ترسیم نقشه راه مستمر، حرکتی به سمت و سوی ارتقا شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت نفت ایران ایفا کنیم. معاون مهندسی و پژوهش و فناوری وزارت نفت گفتند: در این کنفرانس و نمایشگاه، سند برنامه توسعه فناوری‌های اولویت‌دار صنعت نفت ایران به صورت رسمی رونمایی خواهد شد که با ابلاغ این سند، مسیر حرکت در زیست بوم صنعت نفت روان‌تر خواهد شد. در پایان ایشان افزودند: این رویداد با هدف جهت‌دهی شرکت‌های دانش‌بنیان به سمت نیازهای صنعت نفت، آشنایی با آخرین دانش و تکنولوژی روز در این حوزه، بررسی فرصت‌ها و چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، بررسی روش‌های تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان، افزایش بهره‌وری و تقویت رقابت‌پذیری و گام برداشتن در مسیر رونق کسب و کارهای دانش‌بنیان و فناور این حوزه برگزار می‌شود.

در ادامه آقای دکتر مطهری (مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران) با تبیین برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران در راستای اقتصاد دانش‌بنیان در نفت به اختصاص بودجه 500 میلیارد دلاری جهت بهره‌برداری از چاه‌های کم‌بازده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در این نشست خبری اشاره نمود.

همچنین در ادامه‌ی این نشست آقای دکتر کلانتری (رئیس پژوهشگاه صنعت نفت) با اشاره به ماموریت‌های ذاتی پژوهشگاه در توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیان صنعت نفت به میزبانی شایسته این پژوهشگاه از اولین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش بنیان در صنعت نفت ایران اشاره نمود.

دکتر کفایتی (رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت) ضمن بیان اهداف و برنامه‌های پارک، نسبت به تشریح ایجاد شبکه مالی و دانش‌بنیان در اکوسیستم صنعت نفت اشاره نمودند. ایشان تاکید کردند یکی از اهداف مهم و بلند پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت حضور در فعالیت‌های بین‌المللی و توجه به صادرات دانش بنیان است.

در پایان ایشان تاکید کردند که در سال جاری باید به گونه‌ای کار شود که در پایان سال بتوانیم جشن خودکفایی در حوزه‌های فناورانه صنعت نفت داشته باشیم و در سال آینده پا را فراتر گذاشته و در حوزه‌های تخصصی دیگری مانند استانداردها تجهیزات تولید لایسنس‌ها و … وارد شده و صاحب علم و تکنولوژی شویم.

در ادامه آقای دکتر چهار دولی، مدیرکل امور پژوهش وزارت نفت با اشاره به مزیت‌ها و ظرفیت های این کنفرانس و نمایشگاه در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان به برنامه‌ریزی جهت جشنواره انتخاب محصولات برتر دانش‌بنیان در حوزه صنعت نفت اشاره نمود.

در پایان این نشست خبری آقای دکتر صفارزاده دبیر اجرایی کنفرانس و رئیس دانشکده نفت محمودآباد به بیان جزئیات این کنفرانس و نمایشگاه شامل برگزاری ۱۸ نشست تخصصی با حضور شرکت‌های تابعه وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران)، معرفی بیش از 20 مقاله از میان مقاله‌های دریافتی و داوری آن توسط کمیته داوری کنفرانس، برگزاری نمایشگاه در راستای بهم‌رسانی شرکت‌ها و استقبال زیاد شرکت‌های دانش‌بنیان پرداختند.

دبیر اجرایی نخستین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان از تشکیل ستاد پیگیری تحولات و تفاهم‌نامه‌های نخستین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت به‌منظور برگزاری هرچه بهتر دوره‌های بعدی این کنفرانس خبر دادند و گفتند: بیش از ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در صنعت نفت کشور در بخش نمایشگاهی این رویداد حضور خواهند داشت، ضمن آنکه در برگزاری این کنفرانس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت، انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت و دیگر سازمان‌های مرتبط همکاری خواهند داشت.

news_010902.jpg1

news_010902_2.jpg

منبع خبر
ستاد خبری کنفرانس پتروتک
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0