• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۲/۰۱ 
"مشاركت در جمع‌سپاری تدوین سیاست‌های كلی فضای مجازی"
مرکز مطالعات و بررسی‌های راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با پیاده‌سازی نظام جمع‌سپاری از طریق «سامانه‌ی نجم»، بستر لازم را برای مشارکت بيشتر آحاد جامعه در فرآیند سیاست‌گذاری فراهم نموده است.

فضای مجازی، بستر نوینی را برای جوامع بشری بوجود آورده است که روز به روز بر عمق و گستره‌ی آن افزوده می‌شود و آثاری چشم‌گیر بر تمامی شئون و ابعاد زندگی فردی و اجتماعی بشر امروز بر جای می‌گذارد.
سیاست‌های کلی به‌عنوان یک سند بالادستی، فرابخشی و فراقوه‌ای از این قابلیت برخوردار است که ضمن تبیین اهداف بلندمدت نظام در این حوزه، نقشی وفاق آفرین در تمام بخش‌های ذیربط به سوی وضعیت مطلوب ایفا نماید. از آنجایی که مشارکت عمومی و نخبگانی در اداره‌ی امور کشور یکی از خواسته‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سطوح مختلف بوده است، مرکز مطالعات و بررسی‌های راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با پیاده‌سازی نظام جمع‌سپاری از طریق «سامانه‌ی نجم»، تلاش نموده است بستر لازم را برای مشارکت بیش از پیش آحاد جامعه در فرآیند سیاست‌گذاری فراهم نماید.
از این رو، دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در نظر دارد در فرآیند تدوین سیاست‌های کلی فضای مجازی، از نقطه نظرات و پیشنهادات عموم اندیشمندان، نخبگان، صاحب‌نظران و افراد علاقمند به موضوع، از طریق جمع‌سپاری بهره‌مند گردد.

با توجه به اینکه این جمع‌سپاری تا تاریخ 1400/03/01 از طريق سامانه‌ي نجم به نشاني najm.cfss.ir فعال خواهد بود، از مخاطبان گرامی خواهشمند است پس از ثبت‌نام و یا ورود در سامانه‌ی نجم، با در نظر گرفتن خطوط راهنمای موجود، ایده‌ها و بندهای پیشنهادی پیرامون سیاست‌های کلی فضای مجازی را ذیل یک یا چند محور از موارد موجود بر حسب حوزه‌ی تخصصی، تجربی و یا دغدغه‌مندی خود ارائه فرمایند.

منبع خبر
روابط عمومي دانشگاه
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0